Ny direktør for divisjon Medisinsk service

Mona Elin Steen er ansatt som direktør for divisjon Medisinsk service i Sykehuset Innlandet.

Publisert 05.07.2024
Mona Elin Steen, portrett
Ny direktør for divisjon Medisinsk service, Mona Elin Steen.

– Divisjon Medisinsk service spiller en viktig rolle for at Sykehuset Innlandet skal kunne utføre samfunnsoppdraget med å ivareta befolkningens helse. Jeg tar fatt på oppgaven med ydmykhet, engasjement og motivasjon, og ønsker å bidra til at divisjonen og foretaket utvikler seg til beste for våre pasienter og medarbeidere, sier Mona Elin Steen.

Steen har vært konstituert direktør for divisjonen i tre år. Hun kommer fra stillingen som avdelingssjef i avdeling for blodbank og medisinsk biokjemi i samme divisjon. Steen er utdannet bioingeniør, har en bachelor i organisasjon og ledelse, en MPA (Master of public Administration) og har tidligere jobbet som både bioingeniør i vakt og seksjonsleder. Hun jobbet mange år ved Oslo universitetssykehus (Rikshospitalet) før hun kom til Sykehuset Innlandet i 2000. Det siste året har hun fullført Nasjonalt topplederprogram for kommune- og spesialisthelsetjenesten på BI, Oslo.

– Jeg er glad for at Mona har takket ja til jobben, og ser fram til å fortsette det gode samarbeidet med henne, sier administrerende direktør Alice Beathe Andersgaard.

Divisjon Medisinsk service består av:

• laboratoriespesialitetene medisinsk mikrobiologi
  • medisinsk biokjemi
  • blodbank (immunologi og transfusjonsmedisin)
  • patologi
  • Noklus (Norsk kvalitetsforbedring av laboratorieundersøkelser)

Divisjonen har tre avdelinger. Den største avdelingen (avdeling for blodbank og medisinsk biokjemi) har seksjoner på Elverum, Hamar, Gjøvik, Lillehammer og Tynset. De to andre avdelingene, avdeling for medisinsk mikrobiologi og avdeling for patologi, er lokalisert på Lillehammer.